Praca w Kanadzie

 

Formalności, czyli jak starać się o pracę w Kanadzie?

  • Pierwszym krokiem legalnego zatrudnienia jest uzyskanie tzw. WORK PERMIT – czyli pozwolenia na prace.

Gdzie je można zdobyć? Z oficjalną ofertą od pracodawcy udajemy
się (osobiście bądź przez pracodawcę) do urzędu pracy w okręgu
naszego przyszłego zatrudnienia. Tam uzyskujemy oficjalne
zezwolenie na angaż niezbędne do podjęcia pracy przez
obcokrajowca.

 

  • Pozytywna odpowiedz urzędu trafia do dwóch miejsc: do przyszłego pracodawcy oraz do siedziby ambasady kanadyjskiej w Warszawie, gdzie ostatedznie weryfikowane są dokumenty aplikacyjne kandydata.

 

  • Ostatnim krokiem jest zgoda urzędu imigracyjnego na pracę w Kanadzie.

Zgoda przyznawana jest na ogół na rok i tylko do konkretnego
pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, w których pracodawca występuje z
prośbą o pozwolenie na zatrudnienie na dłuższy okres. Urząd
imigracyjny zgodę taką wyraża, jeżeli nie ma innych przeciwwskazań.
Cała procedura legislacyjno-administracyjną trwa maksymalnie pół
roku.

Wygaśnięcie zezwolenia na pobyt i pracę

W chwili wygaśnięcia zezwolenia pracownik może się starać o
przedłużenie pobytu czasowe lub stałe. Wszystko zależy od opinii
pracodawcy. Jeżeli pracownik był sumienny, dokładny,
wykwalifikowany i pracowity wtedy na ogół opinia jest pozytywna, a
urzędy udzielają takiej zgody. Nie pozostaje nam nic innego
jak wyjechać do Kanady!

 

Dodatkowe informację na stronie:

  • www. pracawkanadzie.com/downloads/trades_zawody.pdf

znajdź pracę!

ZAMIEŚĆ OFERTĘ ZOSTAW CV